معلم

ساخت وبلاگ

 

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا : انتخاب اول خانم هاي جذاب

 

خريد لوازم آرايشي براي بانوان يکي از خريدهاي بسيار جذاب است. اکثر خانم‌ها به دليل تمايل بيشتر به زيبايي و زيباتر ديده شدن به سمت خريد محصولات آرايشي و بهداشتي مي‌روند. در نتيجه بايد هنگام خريد، چه از لحاظ کيفيت محصول و چه تناسب آن محصول با نوع پوست خود، دقت لازم را داشته باشند.

محصول بي‌کيفيت يا نامتناسب با نوع پوست مي‌تواند آسيب جبران‌ناپذيري به پوست بدن يا صورت وارد کند و تبعات زيادي به همراه دارد. چه بسا با خريد يک محصول ارزان و بي‌کيفيت آسيبي به پوست خود بزنيم که براي جبران آن بايد چندين برابر آن محصول هزينه کنيم.

امروزه خريد اينترنتي لوازم آرايشي رايج شده است و بخش زيادي از درآمد خانوارها صرف تهيه انواع لوازم آرايشي و بهداشتي مي‌شود. روناتا يک فروشگاه اينترنتي محصولات آرايشي و بهداشتي است که با جشنواره هاي پي در پي، تخفيف هاي بسيار ويژه اي را براي مشتريانش در نظر مي کيرد. از انواع ضد آفتاب و شامپوها گرفته تا انواع رژها و کرم‌پودرها و ساير لوازم آرايشي و بهداشتي.

چرا خريد لوازم آرايشي اهميت دارد؟

همانطور که گفتيم لوازم آرايش يکي از عمده خريدهاي خانواده‌ها و به ويژه خانم‌هاي جوان است. به شکلي که افراد زيادي براي زيبايي پوست و سلامت آن هزينه‌هاي گزافي مي‌کنند. با نگاهي به آمار و ارقام خريد محصولات آرايشي و بهداشتي در ايران متوجه اهميت اين موضوع خواهيم شد.

e1_e0gj.jpg

تاثير لوازم آرايش بر زيبايي

تاثيري که لوازم آرايش بر زيبايي چهره دارد بر کسي پوشيده نيست. از زيباتر شدن چهره گرفته تا برطرف کردن عيوب و نواقص صورت و پوست با لوازم آرايش امکان‌پذير است.

داشتن موها و ناخن‌هايي زيبا، پوستي خوب و لطيف مي‌تواند به خاطر استفاده از وسايل آرايشي و بهداشتي مرغوب باشد.

بالا بردن اعتماد به نفس و ايجاد حس خوب

از لحاظ روانشناسي هر انساني و به ويژه خانم‌ها تمايل به زيبايي دارند و حس مثبت و خوبي از ديدن زيبايي مي‌گيرند.

يک پوست خوب مي‌تواند باعث شود زيباتر و جوان‌تر به نظر برسيد. تصور کنيد بتوانيد با ريمل يا مداد چشم‌هاي خود را جذاب و گيرا يا درشت‌تر کنيد، يا با رژ گونه جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسيد.

با استفاده از لوازم آرايش و زيباتر شدن کاملا حس خوبي که در اطرافيانتان ايجاد مي‌شود و انرژي‌هاي مثبتي را که به شما باز مي‌گردد، درک خواهيد کرد.

ضمنا با زيباتر شدن، اعتماد به نفس بالاتري خواهيد داشت.

لوازم آرايش با کيفيت و تاثير آن روي پوست

خريد اينترنتي لوازم آرايش با کيفيت نقش مهمي در سلامت پوست دارد و همواره توصيه ما خريد اين وسايل از جاهاي معتبر است. مواد بي کيفيت مي‌تواند صدمه زيادي به پوست بزند و مشکلات جدي براي آن به وجود آورد.

البته منظور ما از خريد لوازم با کيفيت هميشه خريد گران‌قيمت‌ترين آن‌ها نيست، بلکه يک محصول با قيمت متناسب با پوست نيز مي‌تواند کيفيت خوبي داشته باشد.

در نتيجه هميشه فريب قيمت محصول را نخوريد و ببينيد چه برندي با چه کيفيتي براي پوستتان زيبايي را به ارمغان مي‌آورد.

با توجه به آب‌ و ‌هوايي که در آن زندگي مي‌کنيد ممکن است يک محصول به پوستتان سازگار باشد و يک محصول خير. پس همه چيز را مد نظر قرار دهيد.

همچنين در لوازم آرايش انواع ويتامين‌ها به کار مي‌رود که به شادابي پوست کمک مي‌کند. امروزه در توليد لوازم آرايشي و بهداشتي انواع مواد ويتامينه و پروتئينه استفاده مي‌شود تا سلامت پوست و موهايتان را تامين کند.

خريد اينترنتي محصولات آرايشي

از آن جايي که لوازم آرايشي ارتباطي مستقيم با پوست و سلامت آن دارد، اکثر افراد در خريد آن احتياط به خرج مي‌دهند و تمايل دارند از جايي خريد کنند که آن محصول علاوه بر قيمت مناسب، کيفيت خوبي نيز داشته باشد.  خريد اينترنتي لوازم بهداشتي با کيفيت مي تواند سلامت، لطافت و زيبايي پوست شما را تضمين کند.

در حال حاضر خريدهاي اينترنتي براي وسايل و محصولات آرايشي بسيار رايج شده است. فرض کنيد براي خريد يک وسيله بايد در شلوغي شهر و ترافيک رفت‌ و ‌آمد کنيد، گرما و سرما را تحمل کنيد تا به فروشگاه مورد نظر برويد.

حالا ديگر نيازي به اين کار نيست. با يک جستجوي ساده محصول مورد نظر در گوگل، به راحتي مي‌توانيد در هر جاي شهر و کشور که هستيد با خيال راحت از روناتا خريد اينترنتي انجام دهيد و درب منزل تحويل بگيريد.

e2_0s7i.jpg

سعي کنيد هنگام خريد از معيارها و استانداردهاي انتخاب آن محصول اطلاع داشته باشيد تا جنس بي‌کيفيت و قلابي به پوستتان صدمه نزند.

اگر به شکل اينترنتي خريد مي‌کنيد حتما از معتبر بودن فروشگاه مطمئن شويد و اصالت محصول را بررسي کنيد.

همچنين در اين بازار گسترده حواستان به کلاهبردارهاي مجازي و اينترنتي باشد، اشخاصي که در ازاي گرفتن پولتان محصول با کيفيتي برايتان ارسال نمي‌کنند و جنس قلابي برايتان مي‌فرستند. پس در چنين شرايطي يک فروشگاه مجازي مطمئن باعث آرامش خيال خواهد شد.

روناتا، انتخاب اول افرادي که به زيبايي خود اهميت مي‌دهند

همانطور که گفتيم خريد لوازم و محصولات آرايشي به صورت مجازي و اينترنتي و اين که از آن محصول و فروشنده مطمئن باشيد همواره دغدغه افراد زيادي است.

نداشتن اعتماد به فروشگاه اينترنتي مورد نظر، نداشتن اطمينان از کيفيت محصولات يا ارسال نکردن آن‌ها، تقلب بودن محصولات و بسياري مشکلات ديگر ممکن است گريبان‌گير خريداران فضاي مجازي شود.

امروزه استفاده از لوازم آرايشي و مراقبتي تقلبي در مقايسه با اصل بسيار شايع است و وجود لوازم فيک گاهي آنقدر زيادتر مي‌شود که ديگر تشخيص آن از اصل بسيار دشوار خواهد بود.

خيلي از افراد تنها به اين دليل که اين مواد قيمت پايين‌تري دارند از لوازم فيک و تقلبي استفاده مي‌کنند، اما اگر کمي درباره خطراتي که متوجه آن‌ها است بدانند، هرگز مرتکب اين اشتباه نخواهند شد.

در واقع مواد آرايشي بهداشتي تقلبي موادي هستند که با نام برندهاي معتبر در بازار به فروش مي‌رسند، اما محتويات درون بسته‌هاي آن‌ها در جايي ديگر توليد مي‌شود و هيچ کنترلي روي ترکيبات استفاده شده در روند توليد وجود ندارد.

البته بعضي اوقات مردم آگاهي و اطلاعات کافي از ضررهاي اين مواد ندارند و تنها به دليل نام يک برند براي خريد اقدام مي‌کنند. به همين دليل در ادامه قصد داريم بيان کنيم که چرا نبايد از لوازم فيک به جاي اصل استفاده کرد.

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا، بستري امن و مطمئن براي خريد محصولات با کيفيت به وجود آورده است. روناتا با داشتن انواع محصولات بهداشتي و آرايشي خريدي آسان براي مشتري‌ها به وجود مي‌آورد.

فروشگاه اينترنتي لوازم آرايشي و بهداشتي روناتا علاوه بر عرضه محصولات با کيفيت، محصولاتي با قيمت ارزان و مناسب نيز براي خريداران فراهم آورده است. روناتا با داشتن درگاه پرداخت بانکي امن، تضمين اصالت کالاها و تيم پشتيباني خوب، گامي در راستاي رفاه خريداران لوازم آرايش به شکل اينترنتي برداشته است.

با اطمينان خاطر از فروشگاه اينترنتي محصولات آرايشي و بهداشتي روناتا خريد کنيد و کالاي خود را درب منزل تحويل بگيريد. روناتا شرايطي را نيز فراهم کرده است که بتوانيد هزينه کالا را پس از دريافت آن در محل پرداخت کنيد.
اين فروشگاه معتبر انتخاب اول افرادي است که به زيبايي خود اهميت مي‌دهند و دوست ندارند اسير هزينه‌هاي اضافي ناشي از استفاده از محصولات قلابي و بي‌کيفيت شوند.

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 172 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 10:39

مشکلات نوجوانان در خانواده روانشناس نوجوان

 

کودک درون فعالي داشته‌باشد

روانشناس کودک و نوجوان با وجود بزرگسال بودن، نبايد ذهنيت دنياي نوجواني خود را از دست بدهد، در اين صورت احتمال ارتباط موفقيت آميز او با نوجوانان افزايش مييابد.

 

در نوجوانان حس اعتماد را ايجاد کند

او بايد بتواند رابطه‌اي صميمي با نوجوانان برقرار کند، تا آن ها با اطمينان از مورد اعتماد بودن روانشناس خود بتوانند به‌راحتي با او ارتباط برقرار کنند و تمامي مواردي که‌در ذهنشان مي‌گذرد را بيان کنند.

 

 

دلسوز و قاطع باشد

احساس همدلي و داشتن مهارت کافي در ايجاد ارتباط، يکي از مهمترين نکاتي است که‌يک روانشناس بايد داشته‌باشد.

 

يک روانشناس ماهر حوزه ‌نوجوانان بايد در درجه‌ي نخست شنونده‌خوبي باشد. او بايد بتواند با استفاده‌از مهارت هاي فردي رازداري و همدلي خود را به‌نوجوان نشان دهد تا در نهايت نتيجه‌ي درماني بهتري حاصل شود.

 

براي اين مطالعه، محققان علوم اعصاب در دانشگاه استنفورد اسکن MRI عملکردي از جوانان 13 تا 16 و نيم سال انجام دادند. در طول اسکن، آنها صداي ضبط شده مادران شرکت کنندگان و زنان ناآشنا را پخش کردند.

 

اين مطالعه به دنبال مطالعه مشابهي که در سال 2016 روي کودکان 7 تا 12 ساله  توسط همين محققان انجام شده بود، انجام شد.

 

در هر دو مطالعه، شرکت کنندگان در 97 درصد مواقع صداي مادران خود را شناسايي کردند. در کودکان کوچک‌تر، اسکن‌هاي MRI نشان داد که صداي مادر، نواحي مختلفي از مغز را فراتر از نواحي شنوايي، از جمله مراکز پاداش، مناطق پردازش احساسات و نواحي پردازش بصري تحريک مي‌کند.

در ميان نوجوانان، پاسخ‌هاي مغزي در تمام زمينه‌ها شدت بيشتري داشت .اما به طور قابل‌توجهي، نوجوانان واکنش مغزي قوي‌تري به صداي ناآشنا نشان دادند، به‌ويژه در زمينه‌هاي مربوط به پردازش پاداش و ارزش‌گذاري اجتماعي. اين تغيير در پسران و دختران بين 13 تا 14 سال به طور مساوي رخ داد.

 

اساساً، محققان دريافتند که مغز نوجوانان تغيير مي کند تا به آنها کمک کند با افراد جديد هماهنگ شوند و تأکيد کمتري بر والدين خود داشته باشند. اين تغيير به نوجوانان کمک مي کند تا از نظر اجتماعي رشد کنند و با افراد خارج از خانواده خود ارتباط برقرار کنند.

 

دکتر پرسي ميستري، نويسنده ارشد و محقق پژوهشي در روانپزشکي و علوم رفتاري گفت: صداي مادر منبع صوتي است که به کودکان خردسال همه چيز را در مورد دنياي اجتماعي-عاطفي و رشد زبان مي آموزد. جنين‌هاي داخل رحمي مي‌توانند صداي مادرشان را قبل از تولد تشخيص دهند، اما در نوجوانان حتي اگر زمان بيشتري را نسبت به نوزادان با اين منبع صوتي گذرانده‌ باشند، بازهم مغز آنها به صداهاي نا آشنا واکنش بيشتري نشان مي دهد

 

تغييرات عصبي در نوجوانان به آنها کمک مي کند تا به صداهاي جديد توجه بيشتري داشته باشند و آنها را وادار مي کند تا به صداي والدين خود واکنش کمتري نشان دهند. وقتي نوجوان شما به حرف شما گوش نمي دهد، سرکشي نيست، بلکه يک نقطه عطف رشد طبيعي است.

 

کلينيک اوان روانشناس، روان درمانگر و متخصص نوجوانان و جوانان با تجربيات بالغ بر 2500 جلسه ‌روانشناسي روانشناسي ميگويند، قبل از انتخاب يک روانشناس، با سه‌روانشناس مشورت کنيد. روانشناسان سبک ها و رويکردهاي مختلفي دارند. به‌عنوان مثال، در برخي رويکردها روانشناس به‌طور مشترک با والدين و نوجوان کار مي‌کند، در حالي که‌ممکن است روانشناس ديگري با استفاده‌از رويکرد متفاوتي ترجيح دهد که‌جلسات مشاوره‌را فقط با نوجوان پيش ببرد. توصيه‌مي‌شود که‌والدين کمي وقت صرف کنند. بسياري از والدين مشتاق اند اولين روانشناسي">روانشناسي را که‌ملاقات کردند انتخاب کنند و سريعتر درمان فرزند خود را شروع کنند ولي ممکن است بعداً از اين کار پشيمان شوند. پس بهتر است عجله‌نکنيد و صبور باشيد.

اقدامات والدين براي انتخاب روانشناس مناسب

براي مشاوره‌آماده‌شويد. قبل از تنظيم مشاوره، ليستي از نگراني هاي مربوط به‌فرزندتان را تهيه‌کنيد. هرگونه‌ارزيابي آموزشي يا گزارش کلاس را در اختيار داشته‌باشيد. سابقه‌طولاني مدت فرزند خود را در نظر بگيريد. آيا اين مشکلات مربوط به‌بازه‌زماني اخير است؟ آيا در خانواده‌شما تغييرات يا اختلالات قابل توجهي ايجاد شده‌است؟ هيچ کس فرزند شما را بهتر از شما نمي شناسد، بنابراين هرچه‌اطلاعات بيشتري درباره‌فرزند خود جمع کنيد در سرعت و پيشرفت جسات روانشناسي فرزند شما موثر است. مشارکت با درمانگر و همکاري با يکديگر راهي سريع براي کمک به‌فرزند شما است.

 

سوال :

مشاوره دوران کودکي و نوجوان بيشتر در راستاي چه مسائلي هست ؟

مشاوره در راستاي :

آموزش صحيح و موثر تربيت فرزندان به والدين

آگاه سازي والدين در مورد ويژگي ها، ظرقيت ها و تفاوتهاي کودکان در هر مقطع سني

حل مشکلات کودکان در زمينه هاي مختلف رفتاري، تحصيلي، ارتباطي

ارزيابي، تشخيص و درمان اختلالات کودک

ارزيابي هوش و انجام تست هاي  هوشي کودکان و نوجوانان

و

کودکاني که با جدايي يا طلاق يا مشاجرات والدين روبرو هستند. اطفال و نوجواناني که تجربه فقدان و سوگ عزيزان را داشته اند. کودکان و نوجواناني که مورد سواستفاده هاي جنسي، آزار و… قرار گرفته اند و همچنين کودکاني که دچار بيماري هاي ناتوان کننده جسمي مي باشند نياز مبرم به حمايت هاي روانشناسي کودک دارند.

سوال :

  توصيه شما براي والدين چي هست ؟

اگرمي خواهيد فرزندتان را با کمترين درصد اشتباهات پرورش دهيد و پيچ و خم هاي رفتار و هيجان هايش را بشناسيد؟

اگر فرزند شما در موقع درس خواندن تمرکز لازم را ندارد؟

اگر کودک‌تان به شکل غيرقابل کنترلي پرخاشگر شده است؟

اگر فرزندتان جنب و جوش يا تخريب‌گري زيادي دارد؟

اگر کودک تان دچار ترس هاي غير منطقي است يا مضطرب است؟

و…

https://bit.ly/3tj4iXG

http://gg.gg/11aq05

 

https://www.quora.com/profile/Lila-Lewis-20

https://www.twitch.tv/lilalewis8

https://www.openstreetmap.org/user/LilaLewis8

https://www.tripadvisor.com/Profile/601lilal

https://www.4shared.com/u/NdXCLgyt/LilaLewis8.html

https://issuu.com/lilalewis8

https://www.indiegogo.com/individuals/29269371

https://www.mixcloud.com/LilaLewis8/

https://www.reverbnation.com/artist/female3767

https://loop.frontiersin.org/people/1813653/bio

https://unsplash.com/@lilalewis8

https://www.eveote.com/shard/s416/sh/5c348de4-d007-c7fe-c5ae-576aba44b405/4e0be0ace7fe9b12c756eb5faf5e3df4

https://www.liveinteet.ru/stat/avanclinic.ir/

https://coub.com/lilalewis8

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 224 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 19:30

پکيج کامل تجربي حرف آخر براي دانش آموزان نظام جديد(دهم، يازدهم و دوازدهم) به دو منظور آموزشي و کنکوري براي داوطلبان کنکور ??، کنکور ?? و کنکور ???? توسط بهترين اساتيد کشور با روش هاي منحصر بفرد و جديد تدريس شده است. اين پکيج کليه دروس عمومي و تخصصي را به صورت کامل پوشش ميدهد که به تفصيل در مورد تک تک آنها توضيح خواهيم داد.

 

پکيج کامل تجربي

پکيج کامل تجربي حرف آخر براي دوره نظام جديد با روش هاي نوين و به روز آموزشي به صورت عالي تدريس شده است. درپست و مقالات قبلي در مورد ويژگي هاي آموزشي و کنکوري حرف آخر صحبت و توضيح داده ايم. فقط به چند نکته به صورت کلي اشاره ميکنيم. روش هاي نوين آموزشي و بکارگيري روش پويا نمايي با موسسه حرف آخر پا به عرصه آموزش کشور گذاشت. همه موارد درسي با روش کاملا مفهومي و شهودي تدريس شده است که با اين روش نيازي به حفظ کردن مطالب درسي نيست. ويژگي عالي پکيج کامل تجربي حرف آخر، زمان مناسب تدريس است. برخلاف ساير منابع درسي و کنکوري در بازار کنکور، پکيج هاي آموزشي و کنکوري حرف آخر داراي زمان مناسب و متناسب با برنامه و انرژي دانش آموزان و داوطلبان کنکور است.

 

پکيج کامل تجربي – دروس تخصصي

زيست حرف آخر

زيست حرف آخر براي دوره نظام جديد بسيار جالب و عالي با روش سه بعدي تدريس شده است. اساتيد زيست شناسي حرف آخر( استاد شعباني، استاد شاکري و استاد هومن روان) با بهره گيره از روش پويا نمايي يک آزمايشگاه زيست شناسي براي دانش آموزان رشته تجربي ايجاد کرده اند تا داوطلبان عزيز مجبور به حفظ کردن مطالب درسي نباشيد و به صورت کاملا مفهومي و شهودي مطالب را دنبال کنند. در تمامي پکيج هاي زيست حرف آخر درسنامه به صورت کامل تتشريح و تدريس ميشود و سپس تست هاي کنکوري و تاليفي تشريح و تحليل ميشوند. همچنين هر کدام از پکيج هاي زيست داراي کتاب کار جهت تمرين و جزوه الگو تا رتبه ميباشند که با وجود اين جزوه نياز به خظلاصه نويسي و نکته برداري نيست.

زيست حرف آخر در پکيج کامل تجربي براي دوره نظام جديد به شرح ذيل است.

  • زيست دهم حرف آخر

 

رياضي حرف آخر

 رياضي حرف آخر در پکيج کامل تجربي براي دانش آموزان نظام جديد توسط استاد بي نظير رياضي کشور، استاد منتظري تدريس شده است. استاد منتظري در تدريس رياضي از روش الگو يا راهکارهاي ساده استفاده ميکند که با وجود اين الگوها نيازي به حفظ کردن و استفاده از فرمولهاي متععد و خسته کننده رياضي نيست. اولين بار است که در آموزش رياضي در کشور از روش مفهومي استفاده ميشود و مبدع اين روش استاد منتظري است. در همه روش سنتي دانش آموزان و داوطلبان کنکور مجبور به حفظ فرمول هستند اما تدريس استاد منتظري مطالعه و خواندن رياضي را مثل آب خوردن راحت کرده است. پکيج هاي رياضي حرف آخر براي دوره نظام جديد به شرح ذيل است.

 

  • رياضي جامع يک حرف آخر( که ?? درصد رياضي سه پايه را پوشش ميدهد)
  • احتمال و آناليز
  • مقاطع مخروطي
  • هندسه
  • مثلثات 

 

شيمي حرف آخر

شيمي حرف آخر توسط دکتر شيرواني مدرس برتر رياضي کشور تدريس شده است. روش ها و راهکارهاي دکتر شيرواني براي تدريس شيمي واقعا فوق العاده  و بي نظيراست. همين روش هاي بود که به دانش آموزان حرف آخر در کنکور ?? کمک کرد شيمي را بالاي ?? بزنند. دکتر شيرواني نيز به سبک استاد منتظري، شيمي را به صورت الگو محور و مفهومي و شهودي تدريس کرده است. الگوهاي بکار برده شده در بخش مسايل شيمي کمک ميکند در کمتر از يک دقيقه سخت ترين تست ها را بزنيد. ويژگي ديگر شيمي حرف آخر زمان مناسب و کم تدريس است با اين مجموعه ميتوانيد در کمترين زمان ممکن کل شيمي را مطالعه کنيد. پکيج هاي شيمي در پکيج کامل تحربي حرف آخر به شرح ذيل است.

 

 فيزيک حرف آخر

استاد کاميار با روش هاي عالي و کوتاه تمامي فيزک نظام جديد را به زيباي و شيريني تدريس کرده است. به طوري که ضعيف ترين دانش آموزان توانسته اند با اين مجموعه پيشرفت چشمگير و عالي داشته باشند و براي هميشه حرف آخري باقي بمانند. راهکارهاي ساده و کوتاه استاد کاميار در فيزيک فهم و آموزش اين درس را خيلي ساده و راحت کرده است. به شما داوطلبان عزيز اطمينان ميدهم که با اين مجموعه ميتوانيد درصد عالي فيزيک کنکور کسب کنيد. مجموعه فيزيک به شرح ذيل است.

 

 

پکيج کامل تجربي – دروس عمومي

 

دين و زندگي حرف آخر

همه دوستان و داوطلبان کنکور نظام قديم به خوبي با تدريس استاد يوسفيانپور آشنا هستند. دوستاني که پکيج دين و زندگي استاد را تهيه کرده باشند بي شک و مطمئنا بالاي ?? در کنکور سراسري زدند. و اين بخاطر تدريس عالي و بي نظير استاد يوسفيانپور است که کل دين و زندگي را به صورت مفهومي در زمان مناسب تدريس کرده است. به جرات ميتوان گفت که با اين پکيج يکبار براي هميشه ميتوانيد درصد بالاي در دين و زندگي کنکور سراسري کسب کرد. پکيج دين و زندگي حرف آخر براي دوره نظام جديد به شرح ذيل است.

 

 

عربي حرف آخر

عربي حرف اخر را استاد بي نظير عربي کشور، استاد محمد واعظي تدريس کرده است. شيوه تدريس استاد واعظي منحصربفرد و عالي است که با نقشه راه، تدريس شيرين و جذاب، انرژي عالي و تکنيک هاي بي نظير باعث شده که داوطلبان و دانش آموزان کنکوري با پکيج عربي حرف آخر درصد بالاي در کنکور سراسري و آزمون هاي آزمايشي کسب کنند. تکنيک استاد واعظي تدريس جامع عربي براساس نقشه را در کمترين زمان استعربي جامع حرف آخر جزء عالي ترين و جذاب ترين پکيج هاي آموزشي موسسه حرف آخر است.

 

ادبيات حرف آخر

استاد محسن منتظري ادبيات را به صورت مبحثي و در پنج مبحث به صورت مفهومي و با زبان بسيار ساده و شيوا تدريس کرده است. راهکارهاي ساده و کوتاه، کد گذاري، آموزش در قالب داستان و مباحث شيرين از ويژگي ادبيات حرف آخر است. بخش هاي ادبيات به شرح ذيل است.

  • قرابت معنايي
  • آرايه ادبي
  • تاريخ ادبيات
  • زبان فارسي
  • لغات و املاء

 

زبان انگليسي حرف آخر

ويژگي بارز زبان حرف آخر استفاده از روش هاي جديد آموزش زبان براي يادگيري سريع و جلوگيري فراموش کردن لغات است. استاد محمودي با تصوير، کدينگ و در قالب داستان کليه لغات را تدريس کرده است و در بخش گرامر و درک مطلب نيز با راهکارهاي ساده و کوتاه اما جالب گرامر را تدريس کرده است که بي شک با يک بار مطالعه غير ممکن است فراموش شود. پکيج زبان حرف آخر براي دوره نظام جديد به صورت ذيل است

http://jobs.ict-edu.uk/user/zaindale1/

http://ict-edu.uk/user/zaindale1/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=1d40699b-f567-4410-ad84-9818628a9214

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=http://harfehakhar.com

http://entrance-exam.net/forum/members/zaindale1.html

 

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 208 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 23:20

اگر شما نيز يکي از متخصصان حوزه‌ي صنعت باشيد، قطعاً از نقش پررنگ مقاطع فولادي در صنايع آگاهي داريد. ورق سياه فولادي نيز يکي از اين مقاطع است که در بازار آهن مورد خريد و فروش قرار مي‌گيرد. ميزان مصرف  اين مقطع به دليل کاربرد فراواني که دارد بسيار بالاست. ما در اين مطلب ابتدا نگاهي به ورق سياه، مشخصات و انواع آن و انداخته و بزرگترين کارخانه هاي توليد کننده آن را معرفي مي کنيم. سپس راه‌هاي استعلام قيمت اين مقطع فولادي را بررسي خواهيم کرد.

ورق سياه فولادي چيست؟

ورق‌هايي از جنس فولاد با ضخامت‌هاي مختلف که از فرايند نوردگرم توليد مي‌شوند را ورق سياه فولادي مي‌گويند. براي توليد اين مقطع فولادي ابتدا تختال‌هاي فولادي را در کوره‌هاي کارخانجات که دماي بسيار بالايي دارند، حرارت مي‌دهند. هنگامي‌که به اندازه‌ي کافي گداخته شده آن را با عبور از ميان غلتک‌هاي مخصوص نورد پهن مي‌کنند تا ضخامت و ابعاد موردنظر را به دست بياورد. بعد از آن محصول بدست آمده را خنک کرده و براي بسته بندي به صورت شيت يا کلاف به قسمت‌هاي ديگر ارسال مي‌کنند. اين نوع ورق فولادي به دليل تحمل دماي بالاي کوره‌ها، دچار اکسيداسيون شده و ظاهري کدر و مات پيدا مي‌کنند.

انواع ورق سياه فولادي

دسته بندي ورق‌هاي سياه براساس گريد آن صورت مي‌گيرد که بر اين مبنا در دو دسته‌ي اصلي صنعتي و معمولي تقسيم بندي مي‌شود. هنگامي که در کوره تختال فولادي را براي ساخت اوليه ورق سياه حرارت مي‌دهند، به آن عناصر ديگري نيز اضافه مي‌کنند. يکي از اين عناصر اصلي کربن است. مقاطع فولادي براساس ميزان کربن اضافه شده به آلياژشان به گريدهاي مختلفي تقسيم مي‌شوند. قيمت ورق سياه در گريدهاي مختلف به دليل همين درصد آلياژهاي متفاوت متغير خواهد بود و داراي ويژگي‌ها و در نتيجه کاربردهاي متفاوتي خواهند بود.

ورق st37

St37 به دليل کاربردهاي فراواني که در ساختمان سازي و صنعت دارد، به نام ورق سياه معمولي شناخته مي‌شود. وجود تنها 0.17 درصد عنصر کربن در اين گريد به آن ويژگي‌هايي چون استحکام قابل قبول، شکل پذيري بالا، قابليت جوش پذيري و ... بخشيده و آن را براي استفاده در ساختمان سازي و صنايع مناسب کرده است.

ورق st52

 ST52 را ورق صنعتي مي‌گويند. چرا که بيشتر در صنايع و در ساخت ابزارآلات و دستگاه‌هاي بزرگ و عظيم صنعتي کاربرد دارد. گريد ST52 از ميزان کربن بيشتري در آلياژش بهره مي‌برد که موجب افزايش استحکام و کاهش نسبي ميزان انعطاف پذيري آن نسبت به ST37 شده است.

مهمترين کارخانه هاي توليد کننده

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان: بزرگترين کارخانه توليد ورق در ايران است که اين مقطع را در ضخامت‌هاي 2، 3، 4، 5، 6، 8، 10، 12 و 15 و با عرض‌هاي 1، 1.25، 1.5 به صورت رول و يا شيت توليد و به بازار عرضه مي‌کند.
کارخانه اکسين اهواز: اين کارخانه ورق سياه خود را در ضخامت‌هاي: 8، 10، 12، 15، 20، 25، 30، و 40 و با عرض‌هاي: 1، 2*6، 2*12 توليد و عرضه مي‌کند.
کارخانه نورد فولاد گيلان: ورق گيلان از سايز 2 الي 15 ميلي متر، عرض 1000 و 1250 ميلي متر و در استاندارد st37 توليد و روانه بازار مي گردد. از اين ورق براي توليد پروفيل هاي ساختماني، ستوني، پروفيل زد، صنايع کشتي سازي و ديگر تجيهزات دريايي، ساخت تانک و مخازن ذخيره مشتقات نفتي و ... استفاده مي شود.

قيمت روز

ورق سياه فولادي به دليل توليد توسط فرايند نورد گرم به صورت کلي داراي قيمت بسيار مناسبي است و همين قيمت مناسب موجب افزايش استقبال از اين مقطع شده است. قيمت ورق را مي‌توانيد از مراجع معتبر در زمينه‌ي فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادي استعلام کنيد، چرا که قيمت آن هر روز متأثر از عوامل مختلف و بسته به نوع آن تعيين مي‌گردد. بازرگاني آرادآهن با حذف واسطه‌ها و برقراري ارتباط مستقيم با کارخانجات مطرح توليد کننده ، بهترين قيمت مقاطع فولادي را به مشتريان خود پيشنهاد مي‌کند. شايان ذکر است که تعيين قيمت ورق به دليل وابسته بودن به سايز و ضخامت نيازمند محاسبه و برآورد است. براي اطلاع از موجودي سايز، اندازه، قيمت و يا اطلاع از وزن ورق سياه مي‌توانيد با شماره‌ي: 34055-031 تماس بگيريد و يا به سايت www.aradahan.com مراجعه کنيد.

مرجع فروش مقاطع فولادي

متأسفانه نوسانات زياد قيمتي در بازار آهن توجه سودجويان را به خود جلب کرده است. لذا توصيه مي‌شود در خريد مقاطع فولادي دقت کرده و قبل از خريد قيمت‌ها را از چندين مرجع استعلام نماييد. هم چنين براي ثبت سفارشات خود حتماً به مراکز فروش ورق سياه فولادي که در زمينه فروش آهن آلات داراي اعتبار و سابقه خوبي هست، مراجعه کنيد. براي خريد ورق سياه فولادي از آراد آهن بزرگترين و معتبرترين مرجع فروش آهن آلات با بيش از دو دهه سابقه‌ و يا بهره‌مندي از مشاوره رايگان متخصصين فروش با شماره‌ي: 34055-031 تماس بگيريد.

منبع : اطلاع نيوز

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 20:56

چگونه از نگهداري ايمن گوشت اطمينان حاصل کنيم؟

 

هر عنصر ذخيره‌سازي گوشت به اندازه مورد بعدي مهم است و دانستن بهترين روش‌ها براي نگهداري محصولاتتان، چه تازه و چه منجمد، براي کسب‌وکار شما ضروري است.

 

اين راهنما به روش‌هاي مختلفي مي‌پردازد که مي‌توانيد اطمينان حاصل کنيد که گوشت شما براي محصولات با کيفيت بالاتر ذخيره مي‌شود، مهم نيست که غذاخوري، صاحب رستوران، سوپرمارکت يا توزيع‌کننده باشيد.

 

 

 

دما مورد نياز براي انجماد سريع محصولات

بسته به اينکه آيا قصد داريد گوشت خود را سرد يا منجمد نگه داريد، به دماي مورد نياز محصول شما بستگي دارد. از نظر قانوني، دماي -18 درجه سانتيگراد براي همه محصولات منجمد مورد نياز است، اما اين حداکثر مطلق است، به اين معني که دماهاي پايين تر از اين امن ترين گزينه هستند.

 

براي کالاهاي سرد، دماي 4 درجه سانتيگراد و کمتر به عنوان "منطقه امن" براي نگهداري گوشت سرد در نظر گرفته مي شود، اما مانند انجماد، دماي سردتر ممکن است آرامش بيشتري را به همراه داشته باشد. علاوه بر تنظيم، دماهاي پايين تر مزاياي ديگري مانند زمان نگهداري طولاني را نيز ارائه مي دهد.

 

زمان نگهداري ايمن براي گوشت در سردخانه

اگر از انبار سرد براي انجماد استفاده کنيد، مي توانيد عمر گوشت تازه خود را به ميزان قابل توجهي افزايش دهيد. اين باعث ايجاد تعدادي مزيت مانند توانايي افزايش سهام و دامنه محصولاتي که مي فروشيد و همچنين افزايش سودآوري از طريق کاهش ضايعات مي شود.

 

زمان‌هاي ذخيره‌سازي زير يک دستورالعمل تقريبي براي انواع گوشت‌هاي معمولي ارائه مي‌دهد، اما زمان ماندگاري گاهي اوقات مي‌تواند متفاوت باشد. شرايط نگهداري نامناسب و نوسانات دما مي تواند ماندگاري گوشت خام را کاهش دهد، بنابراين هميشه موجودي خود را به طور منظم بررسي کنيد و اگر چيزي درست به نظر نمي رسد به حواس خود اعتماد کنيد.

http://gg.gg/118h0g

https://v.gd/KjvBWg

ميزان ماندگاري گوشت در دماي زير 18- درجه سانتي گراد

گوشت گاو - 12 ماه

گوشت چرخ کرده گاو - 6 ماه

بره - 12 ماه

گوشت خوک - 8 ماه

گوشت گوساله - 10 ماه

سوسيس - 6 ماه

هنگام نگهداري گوشت در دماي 4 درجه سانتيگراد و کمتر، ماندگاري به ميزان قابل توجهي کاهش مي يابد و در صورت استفاده از سردخانه در رستوران ها يا در رويدادهاي پذيرايي بايد اين را در نظر گرفت.

 

گوشت هاي معمولي مانند گوشت گاو، گوشت خوک، بره و سوسيس معمولاً بين 3 تا 5 روز در اين دماها دوام مي آورند. گوشت چرخ کرده، کله پاچه و طيور عموماً مدت زمان ماندگاري کمي کمتري دارند و حداکثر 3 روز است.

 

باز هم، استفاده از بينايي و بويايي شما اغلب بهترين نشانه اي است که نشان مي دهد آيا يک محصول براي مصرف بي خطر است يا خير، اما گاهي اوقات فساد آن به راحتي قابل تشخيص نيست. هميشه به تاريخ هاي تاييد شده فروش پايبند باشيد و اگر نمي توانيد مطمئن باشيد که يک محصول براي مصرف بي خطر است، آن را سرو نکنيد يا آن را نفروشيد.

 

بهترين روش ها براي بسته بندي محصولات فريز شده

بسته‌بندي و تکنيک‌هاي خوب بسته‌بندي به حفظ و محافظت از کالاهايي که ذخيره مي‌کنيد کمک زيادي مي‌کند و يک نياز مهم براي نگهداري ايمن گوشت در سرد است. همه گوشت ها بايد به صورت جداگانه در بسته بندي هاي محکم و بدون سوراخ يا پارگي بسته بندي شوند.

بررسي عيوب بسته بندي قبل از انتقال به سردخانه مهم است، زيرا نشت مي تواند منجر به آلودگي متقابل و فساد گوشت شود که هر دو منجر به ضايعات و از دست دادن سود مي شود.

يکي ديگر از روش‌هاي مؤثر براي بسته بندي ، قانون «اول در اولين خروج» براي محصولات جديد است. اين روش امروزه براي اکثر مشاغلي که در صنايع غذايي کار مي‌کنند رايج است و اگر کسب‌وکار شما قبلاً از اين امر پيروي نکرده است، بايد در اسرع وقت اجرا شود.

اگر در حال حاضر رويه مشابهي داريد، اطمينان حاصل کنيد که براي به حداقل رساندن ضايعات و بهبود ايمني در واحدهاي سردخانه شما به درستي اجرا شده است.

 

روش نگهداري گوشت و مرغ در سردخانه يا اتاق سرد

نگهداري ايمن گوشت با نگهداري و آماده سازي ايمن شروع مي شود. به همين دليل است که اگر گوشت را در دماي اتاق رها کرده‌ايد، هرگز فريز يا سرد نکنيد. طولي نمي کشد که گوشت به دماي بالقوه مضر مي رسد که در آن باکتري ها مي توانند رشد کنند و گوشت را به طور بالقوه براي مصرف ناامن مي کند.

در صورت انتقال محصول از يک واحد سرد به واحد ديگر، قرار گرفتن در معرض دماي محيط بايد هميشه به حداقل برسد. بررسي مداوم و بهبود فرآيندهاي عملياتي تقريباً مطمئناً کيفيت گوشت در سردخانه را بهبود مي بخشد.

مگر اينکه قصد استفاده از گوشت را داشته باشيد، هرگز نبايد آن را براي مدت طولاني از انبار سرد خارج کنيد.

 

سرويس هاي دوره اي و نگهداري از سردخانه و قطعات آن

نگهداري در يخچال و فريزر يکي ديگر از نيازهاي فوق العاده مهم براي نگهداري ايمن گوشت در سرد است. واحدهاي با کيفيت بالا براي دوام ساخته شده‌اند و به ندرت با مشکل مواجه مي‌شوند، اما اگر روش‌هاي نگهداري و بازنگري صحيح انجام نشود، ممکن است کارايي واحد سردخانه خود را به خطر بيندازيد.

 

چند نکته براي نگهداري سردخانه:

 

به طور مرتب نوسانات دما را بررسي کنيد. اگر چيزي درست به نظر نمي رسد، فوراً با يک مهندس تماس بگيريد و مشکلات احتمالي را قبل از اينکه منجر به آلودگي مواد غذايي يا هدر رفتن مواد غذايي شود، حل کنيد.

سردخانه خود را در محلي قرار ندهيد که احتمال دارد فن ها به هيچ وجه مسدود شوند. اين مي تواند باعث داغ شدن بيش از حد فن، آسيب رساندن به دستگاه و گرم شدن دماي داخلي شود.

اطمينان حاصل کنيد که تميز کردن عميق معمولي بخشي از نگهداري سردخانه شما است

 

روال عادي براي کاهش خطر آلودگي متقابل و تجمع باکتري. واحدهاي ذخيره سازي سرد گوشت شما را در دماي ايمن و ثابت نگه مي دارند، اما اين به شما بستگي دارد که استانداردهاي ايمني و بهداشتي را رعايت کنيد

 

Edu/Gov

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11179945

https://independent.academia.edu/MelbaLuna299

http://edu.fudanedu.uk/user/erykpeck1/

http://fudanedu.uk/user/erykpeck1/

http://jobs.ict-edu.uk/user/erykpeck1/

http://ict-edu.uk/user/erykpeck1/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=60cffa54-3617-4f16-9b2f-abe1e6fc2293

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://arantabrid.com

http://entrance-exam.net/forum/members/erykpeck1.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:ErykPeck1

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت: 13:23

پسوريازيس چيست؟ درمان هاي خانگي،سنتي و پزشکي

پِسوريازيس يک بيماري پوستي شايع است که منجر به ايجاد بُثورات فَلسيِ زبر و ناهموار مي شود. پسوريازيس در نواحي مختلفي از بدن شکل ميگيرد.

پسوريازيس صورت:

ابتلا به بيماري پسوريازيس پوست صورت با ساير قسمت‌هاي بدن متفاوت است. پوست فرد در اين ناحيه  نازک تر است و ممکن است نسبت به روش هاي درماني حساسيت بيشتري داشته باشد.

 عوارض پوستي حاصل از پسوريازيس در اين ناحيه بيشتر اطراف دهان، ابرو، پيشاني، خط رويش مو و کناره‌هاي گوش را درگير مي‌کند. اين عوارض معمولاً به صورت پلاک‌هاي ضخيم، زبر، خاکستري يا قرمز رنگ نمود پيدا مي‌کنند. پوسته‌پوسته شدن، خارش، سوزش و درد را نيز مي‌توان به علائم مذکور اضافه کرد.

پسوريازيس پوست سر:

پسوريازيس سر نوعي بيماري مزمن پوستي است. اين عارض? نسبتا دردناک، زماني ايجاد مي‌شود که سلول‌هاي پوست بيش از حد رشد مي‌کنند. اين اتفاق به دليل عملکرد نادرست سيستم ايمني بدن رخ مي‌دهد.

 اين مشکل باعث قرمزي پوست سر در قسمت‌هاي مختلف و به خصوص در ناحيه پس سر و پشت گردن مي‌شود. همچنين رگه‌هاي نقره‌اي يا سفيد نيز در ميان قرمزي‌ها وجود دارد. به همين دليل اين عارضه با نام بيماري صدف پوست سر نيز شناخته مي‌شود.

پسوريازيس ناخن:

ناخن بخشي از پوست به شمار مي‌رود. به همين دليل در بيماري صدف امکان درگيري ناخن‌ها نيز وجود دارد. 80 الي 90 درصد افراد مبتلا به صدف پلاکي، درگيري ناخن را نيز تجربه مي‌کنند.

ميزان درگيري ناخن در صدف آرتريتي کمتر و در حدود 70 الي 80 درصد است. تغييرشکل ناخن مهم‌ ترين ويژگي اين عارضه است. اين تغييرشکل بسيار گسترده و شامل شياردار شدن، افزايش ضخامت، دندانه‌دار شدن، سوراخ شدن و تغيير رنگ (زرد يا قهوه‌اي) است.

به موارد ذکر شده مي‌توان ايجاد فاصله بين ناخن و بافت زيرين را نيز اضافه کرد که در اصطلاح اونيکوليز نام دارد.

پسوريازيس ناحيه تناسلي:

پسوريازيس ممکن است اندام تناسلي يا نواحي اطراف آن از جمله موارد زير را درگير کند:

  • ران‌ها
  • چين‌هاي بين ران و کشاله
  • مقعد و خط بين باسن

پسوريازيس در چنين مناطقي اغلب متفاوت به نظر مي‌رسد. از آنجا که اندام‌هاي خصوصي بسيار حساس هستند، علائم اين بيماري بيشتر احساس مي‌شوند. اين علائم شامل موارد زير مي‌شوند:

خارش ناحيه تناسلي

براي بسياري از افراد، خارش بدترين قسمت بيماري است. خارش مي‌تواند فرد را تا صبح بيدار نگه دارد و مانع از برقراري رابطه جنسي شود. حتي ممکن است هنگام خراشيده شدن خونريزي کند.

احساس سوزش در ناحيه تناسلي

پسوريازيس تناسلي مي‌تواند اين احساس را به وجود بياورد که انگار يک کبريت گرم روي پوست قرار دارد. عرق، گرما و اصطکاک اين احساس را بدتر مي‌کند.

 

درد در ناحيه تناسلي

اين عارضه هميشه دردناک نيست، اما ناديده گرفتن آن کار سختي است. هرچه فرد بيشتر حرکت کند يا عرق کند، پوستش بيشتر تحريک مي‌شود. ورزش و برقراري رابطه جنسي علائم را بدتر مي‌کند. در برخي از افراد حتي نشستن نيز ممکن است آسيب‌زا باشد.

درمان پسوريازيس

براي درمان پسوريازيس راهکارهاي مختلفي وجود دارد. درادامه برخي از آن ها بيان ميگردد.

درمان خانگي پسوريازيس:

درمان پسويازيس با عناب

درمان گياهي بيماري صدف با عناب يکي از روش‌هايي است که در طب سنتي چيني مورد استفاده قرار مي‌گيرد. عناب در اين کشور به عنوان يک داروي ضد التهاب شناخته مي‌شود. استفاده از روغن عناب بهترين روش براي افرادي است که مي‌خواهند از اين گياه براي تسکين پسوريازيس استفاده کنند.

تنها کافي است فرد براي درمان خانگي پسوريازيس، چند قطره روغن را روي ناحيه مبتلا به پسوريازيس بريزد و ماساژ دهد. روغن مي‌تواند براي کاهش التهاب روي پوست باقي بماند. اين محصول معمولا حساسيت‌زا نيست. اما در صورت ايجاد واکنش‌هاي آلرژيک بايد از مصرف آن خودداري کرد.

درمان پسوريازيس با ليمو ترش

آب ليمو نيز روش ديگري براي درمان خانگي پسوريازيس به شمار مي‌رود. البته از نظر علمي اثبات نشده است. اما از آنجايي که اين ميوه خاصيت ضد عفوني کننده و ضد التهاب دارد، احتمال مي‌رود براي درمان پسوريازيس سر يا ديگر نواحي بدن مفيد باشد. مي‌توان از آب ليمو به همراه ساير روش‌هاي درمان خانگي استفاده کرد. مثلا چند قطره آبليمو به عسل اضافه کرد و روي ضايعه قرار داد.

ليمو خاصيت لايه برداري دارد. به همين دليل مي‌تواند در بهبود نشانه‌هايي چون پوسته پوسته شدن، مفيد باشد. افرادي که پوست حساسي دارند، نبايد از اين روش استفاده کنند. در صورت نياز به استفاده نيز مي‌توانند آن را با آب ترکيب کنند تا رقيق شود.

براي استفاده از اين روش بايد روزانه يک بار مقداري پنبه را به آبليموي طبيعي آغشته کرد. سپس با ضربه‌هاي آرامي آن را به ناحيه مبتلا به پسوريازيس انتقال داد. اين کار بايد به مدت پنج دقيقه ادامه داشته باشد و سپس پوست با آب ولرم شسته شود.

ژل آلوئه ورا:

 هنگامي که ژل آلوئه ورا روي پوست سر قرار مي گيرد، درد شما را تسکين مي­دهد. اين ژل به کاهش خارش و سوزش ناشي از پسوريازيسِ پوست سر کمک کند. خاصيت ضد التهابي و ضد عفوني کننده آن در درمان طبيعي پسوريازيس به شما کمک مي کند. براي نتيجه بهتر از ژل آلوئه ورا تازه به همراه روغن اُسطوخودوس استفاده کنيد. بعد از هر بار استفاده، موهاي خود را با يک شامپوي ملايم و دارويي بشوييد.

ماست

ماست پوست را مرطوب مي کند و در نتيجه باعث کاهش خارش ناشي از خشکي و پوسته پوسته شدن پوست سر مي شود. به علاوه، ماست سلول­هاي مرد? پوست را از بين مي برد و پوست را لايه برداري مي کند. همچنين مي تواند برجستگي هاي ناشي از پسوريازيس را برطرف کند. ماست را به مدت حدود نيم ساعت به پوست سر بماليد و کاملا آن را ماساژ دهيد. سپس آن را با يک شامپوي ضد عفوني کننده ملايم بشوييد.

 شماره شش زنجبيل: زنجبيل داراي خواص دارويي و ضد التهابي است. همچنين شامل ترکيبات ضد ميکروبي است که از بروز عفونت جلوگيري مي کند. براي استفاده از زنجبيل به عنوان درمان خانگي پِسوريازيس پوست سر، يک تکه زنجبيل را در آب بجوشانيد. آن را صاف کنيد، به آن عسل و آبليمو اضافه کنيد و در حالي که گرم است بنوشيد.

شي باتر(Shea butter):

 "شي باتر" يا "کره شيا" چربي استخراج شده از دانه‌هاي درخت روغن قلم مي‌باشد که به‌طور گسترده در مواد آرايشي به عنوان مرطوب‌کننده و لوسيون استفاده مي‌شود. کره شيا خوراکي بوده و در برخي از کشورهاي آفريقايي براي تهيه مواد غذايي استفاده ميشود.

 شي باتر غني از ويتامين A، ويتامين E و تري گليسيريد است. پوست سر را تغذيه و مرطوب مي کند. شي باتر پوست مرده و پوسته پوسته شده را از بين مي برد و پوست سر را درمان مي­کند. استفاده از اين ماده مي­تواند يک درمان خانگي موثر براي پسوريازيس پوست سر و پسوريازيس ساير نقاط بدن باشد. شي باتر را ذوب کرده و به آرامي آن را روي پوست سر ماساژ دهيد و بگذاريد يک شب روي پوست سر بماند. اين کار را يکي دو بار در هفته تکرار کنيد.

درمان پسوريازيس در طب سنتي:

درمان پسوريازيس دکتر خيرانديش

ايشان براي درمان پسوريازيس در طب سنتي درمان سيستمي و موضعي را توصيه مي‌کنند.

درمان سيستمي به اين معناست که بايد ميزان سودا را در بدن به صورت متعادل درآورد که براي اين منظور براي درمان پسوريازيس دکتر خيرانديش دستورالعمل‌هاي زير را توصيه مي‌کنند:

  • هر روز صبح ناشتا يک ليوان شربت خاکشير ترنجبين با کمي عسل به مدت ?? روز ميل شود.
  • بيمار بايد ماهي يکبار از فرمولي که مسهل عام است استفاده کند که طرز تهيه آن بدين شرح است: موارد زير تهيه کند:

 برگ سنا ?? گرم، گل سرخ ?? گرم، ترنجبين ?? گرم، گل ختمي ?? گرم، تخم کتان ?? گرم ،افسنتين ?? گرم

سپس آن‌ها را با هم مخلوط و نيم کوب کند. در بعد از ظهر روز، يک تا دو بار به ميزان يک قاشق غذاخوري از اين مخلوط را با دو ليوان آب بجوشاند تا يک ليوان از آن باقي بماند و سپس آن را صاف و با عسل ميل کند. اگر با يک ليوان حالت اسهالي پيدا شد، کافي است و اگر نه چند دقيقه بعد به تدريج يک ليوان ديگر بخورد و اگر فرد دچار دل پيچه شد، يک ليوان عرق نعناع را داغ کرده و با مقداري نبات ميل کند. مصرف انجير و آلو بخارا آب‌پز ، همراه مسهل توصيه مي‌شود.

  • خوردن سرکه انگبين که شامل دو واحد عرق نعنا به علاوه دو واحد عسل و يک واحد سرکه انگور طبيعي مي‌باشد. يک‌سوم ليوان از اين شربت همراه با دوسوم آب مخلوط کرده و شب‌ها قبل از خواب ميل شود. ايشان تاکيد مي‌کنند براي زنان بهتر است سرکه انگبين رازيانه‌اي و براي مردان سرکه انگبين نعنايي استفاده شود.

براي درمان بيماري پسوريازيس در طب سنتي مي‌توان اقدام موضعي يا ساير اقدام‌هاي زير را انجام داد:

  • ماساژ روغن بنفشه يا سياهدانه در شبانگاه.
  • استفاده از روغن شترمرغ.
  • شستن موضع با سرکه در صبح‌ها.
  • دو يا سه بار حجامت عام هر ماه يکبار
  • در صورت برطرف نشدن، حجامت موضعي يا زالودرماني نيز پيشنهاد مي‌شود.

 

درمان پسوريازيس در طب سنتي دکتر روازاده

دکتر روازاده بيان مي‌کنند که پسوريازيس يا داءالصدف در طب جديد يک نوع است اما در طب قديم به سه نوع آن برخورد مي‌کنيم. در برخي از انواع، عارضه با چند حجامت بهبود پيدا مي‌کند.

 براي درمان پسوريازيس در طب سنتي، از سوي ديگر مصرف غذاهاي خورشتي چرب با گوشت گوسفند را پيشنهاد مي‌دهند.

براي درمان پسوريازيس دکتر روازاده توصيه مي‌کنند از آنجا که افراد مبتلا به اين عارضه داراي کبد گرم هستند و بايد خنک شود، پيشنهاد مي‌کنند که فرد از غذاهاي با طبع گرم پرهيز کند. همچنين از خوردن آب کلردار پرهيز کند، چراکه يکي از عوامل اين بيماري پوستي است.

 

درمان پسوريازيس در پزشکي مدرن

نور درماني

نور درماني يا فوتوتراپي روشي قديمي و موثر در بهبود وضعيت افراد مبتلا به بيماري پوستي پسوريازيس است. اين کار با تابش اشعه فرابنفش به پوست محدوده درگير با بيماري انجام مي‌شود. پرتوهايي با طول موج خاص براي درمان بيماري پوستي پسوريازيس مورد استفاده قرار مي‌گيرد. پيش‌نياز اين کار، مصرف دارويي به نام پسورالن است. اين دارو حاوي عصاره‌اي برگرفته از گياهان خانواده هويج است.

فرد مبتلا 1 الي 2 ساعت بعد از تزريق مقابل اشعه فرابنقش قرار مي‌گيرد. اشعه فرابنفش به کند کردن رشد سلول‌هاي پوستي و بهبود عوارض پسوريازيسي کمک مي‌کند. نور درماني براي پسوريازيس مقاوم به درمان، شديد و وسيع کاربرد دارد. تاثيرگذاري بالا ( 85 الي 90 درصد) و اثر طولاني مدت از مزاياي اين روش است.

ماده پسورالن تا مدتي داخل عدسي چشم باقي مي‌ماند. به همين دليل بايد تا زمان غروب آفتاب (همان روز) از عينک آفتابي استفاده شود. در غير اين‌صورت خطر ابتلا به آب مرواريد افزايش مي‌يابد. تعداد زياد جلسات درماني (40 جلسه) يکي ديگر از معايب اين روش است. پيري پوست، کک و مک‌ و افزايش خطر ابتلا به سرطان پوست را نيز مي‌توان به موارد مذکور اضافه کرد. البته اين مشکلات يا در صورت مصرف طولاني مدت يا نادرست بروز مي‌يابند.

منبع :  زيبا کليک

 

https://www.behance.net/shahstam51

https://mandyrobe4.livejoual.com/profile

https://www.quora.com/profile/Shah-Stam-35

https://www.twitch.tv/mandyrobe4

https://www.openstreetmap.org/user/MandyRobe4

https://www.tripadvisor.com/Profile/shahs748

https://www.4shared.com/u/M-MHMzRd/MandyRobe4.html

https://www.indiegogo.com/individuals/29009444

https://www.mixcloud.com/MandyRobe4/

https://www.liveinteet.ru/stat/zibaclick.com/

 

 

 

معلم...
ما را در سایت معلم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر osttudentt بازدید : 506 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 22:34

لینک دوستان

خبرنامه